רלוונטי לדגמי Tadiran Inverter 

מס'

שם התקלה

קוד השגיאה

מצב המזגן

סיבות אפשריות

1

לחץ מערכת גבוה

E1

במהלך פעולות קירור, חימום ויבוש כל רכיבי המערכת נעצרים

לחץ גבוה במערכת כתוצאה מסיבות הבאות:

1 עודף קרר;

2 מגע OVC בכרטיס הראשי אינו מחובר למתג הלחץ הגבוה ביחידה

3 חיווט מתג הלחץ הגבוה מחובר בצורה רופפת

2

הגנה מפני קפיאה

E2

במהלך פעולות קירור וייבוש, מדחס

מנוע היחידה החיצונית נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב

1 חזרת אוויר לקויה ביחידה הפנימית;

2 מהירות מנוע מאוורר היחידה הפנימית לא תקינה;

3 לכלוך במאדה

3

הגנת מדחס מפני לחץ נמוך

E3

כל רכיבי היחידה נעצרים

1 הכרטיס הראשי ולוח התצוגה אינם מחוברים בצורה תקינה

2 מגע LPP בכרטיס הראשי מחובר בצורה רופפת למתג הלחץ הנמוך ביחידה

3 חיווט מתג הלחץ הנמוך מחובר בצורה רופפת. מתג הלחץ הנמוך מקולקל או מחובר בצורה לקויה.

4 חוסר או דליפה של קרר

4

הגנת טמפרטורה גבוהה ביציאה מהמדחס

E4

קירור וייבוש, המדחס ומנוע המאוורר של היחידה החיצונית נעצרים, מנוע מאוורר היחידה הפנימית פועל. חימום:

כל הרכיבים נעצרים

עיין בסעיף פתרון הבעיות (עומס יתר בהגנת האוויר היוצא)

5

הגנת עומס יתר זרם חילופין

E5

קירור וייבוש, מדחס מנוע היחידה החיצונית נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב, חימום: כל הרכיבים נעצרים

1 זינת המתח אינה יציבה, שינויים קיצוניים מידי

2 זינת המתח נמוכה מידי, העומס גבוה מידי

6

תקשורת לקויה בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית

E6

במהלך פעולת קירור, המדחס נעצר בעוד שמנוע המאוורר של היחידה הפנימית ממשיך לפעול. במהלך פעולת חימום, כל רכיבי היחידה מפסיקים לעבוד

1 קו התקשורת מחובר בתצורה לקויה. מגע לקוי בכל אחד מהקווים עלול לגרום לתקלת תקשורת

2 אין התאמה בין הכרטיס הראשי לבין כרטיס התצוגה. התאמה לקויה בין הכרטיס הראשי לבין הכרטיס של התצוגה

3 חיבור חוט לקוי

4 הפיקוד מקולקל

7

רגש טמפרטורת הסביבה מנותק או מקוצר

F1

קירור וייבוש: מנוע מאוורר היחידה הפנימית פועל, שאר הצרכנים נעצרים; חימום כלל היחידה מפסיק לפעול

1 רגש טמפרטורת החדר אינו מחובר ללוח הפיקוד AP1

2 רגש טמפרטורת החדר מקולקל

8

מעגל הרגש של מאדה היחידה הפנימית מנותק או מקוצר

F2

קירור וייבוש: מנוע מאוורר היחידה הפנימית פועל, שאר הצרכנים נעצרים; חימום כלל היחידה מפסיק לפעול

1 רגש טמפרטורת הצינור אינו מחובר ללוח הפיקוד AP1

2 רגש טמפרטורת הצינור מקולקל

9

רגש טמפרטורה הסביבה החיצונית מנותק או מקוצר

F3

קירור, ייבוש; המדחס נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב. חימום:

כל הרכיבים נעצרים

רגש הטמפרטורה של היחידה החיצונית מחובר בצורה לקויה

או מקולקל. בדוק את התנגדות הרגש.

10

רגש המעבה של היחידה החיצונית מנותק או מקוצר

F4

קירור, ייבוש; המדחס נעצר, מנוע היחידה הפנימית ממשיך להסתובב. חימום: כל הרכיבים נעצרים

רגש טמפרטורת הצינור של היחידה החיצונית מחובר בצורה לקויה

או מקולקל. בדוק את התנגדות הרגש.

11

רגש האוויר היוצא מיחידה החיצונית מנותק או מקוצר

F5

קירור וייבוש: שלוש דקות פעולה, לאחר מכן, המדחס נעצר, מנוע המאוורר של היחידה הפנימית ממשיך לפעול. חימום: שלוש דקות פעולה לאחר מכן, כל הרכיבים מפסיקים לפעול

1 רגש טמפרטורת היציאה מחובר בצורה לקויה או מקולקל. בדוק את התנגדות הרגש.

2 ראש הרגש לא נמצא בתוך צינור הנחושת

12

הפשרה

H1

במצב חימום, המדחס פועל, מנוע המאוורר של היחידה הפנימית והיחידה החיצונית נעצרים, משאבת החימום עוברת לקירור

מצב תקין, לא מדובר בתקלה

13

הגנת מדחס מפני עומס יתר

H3

קירור, ייבוש; המדחס נעצר, מנוע המאוורר של היחידה הפנימית ממשיך לפעול. חימום: כל הרכיבים נעצרים

1 מגע OVC-COMP משוחרר הגנת זרם גבוה

14

הגנת יתרת זרם

H4

כל הרכיבים מפסיקים לפעול

טמפרטורת סביבה חריגה, סוללה סתומה, קצר אויר, תקלה במנוע

מאוורר

15

הגנת מודול IPM

H5

כל הרכיבים מפסיקים לפעול

מודול IPM (שבכרטיס המעבה) תקול, מתחמם מדי, מגע חשמלי

רופף, מתח נמוך, חסר חומר סיכה (סיליקג’ל), מדחס תקול (אספקת

זרם מכרטיס למדחס לא טובה)

16

אין משוב ממנוע היחידה הפנימית

H6

כל הרכיבים מפסיקים לפעול

1 חיבור GPF לקוי

2 תקלה בכרטיס בקר AP1 של היחידה הפנימית

3 תקלה במנוע M1 של היחידה הפנימית

 

 

מס'

שם התקלה

קוד השגיאה

מצב המזגן

סיבות אפשריות

1

הגנת מדחס

H7

כל הרכיבים מפסיקים לעבוד

  1. בהפעלה ראשונה – בדוק חיווט חוטי מדחס.
  2. החלף מכלול פיקוד מעבה
  3. החלף מדחס
  4. תוך כדי עבודה – בדוק האם המנוע ביחידה החיצונית עובד.
  5. בדוק חיווט מנוע פן יחידה חיצונית.
  6. בדוק ניקיון מחליף חום
  7. בדוק תקינות מתח זינה
  8. החלף מכלול פיקוד יחידה חיצונית
  9. החלף מדחס

2

הגנת קופסת קבלים

HC

כל הרכיבים מפסיקים לעבוד

1.      שים לב למס' ההבהובים בכרטיס דרייבר מדחס (לד אדום , הבהוב 5 פעמים):

-        בהבהוב 8 או 11 פעמים בדוק חיבור חוטים בין קופסת קבלים לדרייבר של המדחס.

-        בהבהוב 9 פעמים בדוק תקינות מתח זינה.

-        כשהנורה הירוקה מהבהבת ו דיודה D101 (כרטיס דרייבר) מהבהבת 15 פעמים יש לבדוק:

-        כרטיס ראשי ביחידה החיצונית תקול

-        קצר בקופסת קבלים או בדרייבר מדחס

3

הגנת פיקוד יחידה פנימית

C5

כל הרכיבים מפסיקים לעבוד

  1. חוסר בג'מפר בפיקוד יחידה פנימית.
  2. הרכב ג'מפר מתאים – פנה לשירות תדיראן.
  3. במידה והג'מפר קיים אך התקלה ממשיכה יש להחליף את כרטיס הפיקוד ביחידה הפנימית.
  4. שים לב: במקרה של החלפת פיקודים יש להעביר את כיסוי הג'מפר בין 2 הפיקודים.

4

הגנה בפעולה ראשונה

LC

במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה.

  1. בדוק מתח רשת נמוך מדי.
  2. בדוק לחצי קירור במערכת כולל עודף קרר.
  3. בדוק תקינות מדחס.

5

חוסר פאזה למדחס

U1

במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה.

  1. החלף כרטיס פיקוד מעבה AP1

6

תקלת פרמטרים

EE

במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה.

  1. החלף כרטיס פיקוד מעבה AP1

7

הגנת דרייבר יחידה חיצונית

P7

במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה.

  1. בדוק תקינות רגש צלעות קירור.
  2. בדוק חסימת זרימת אוויר ביחידה החיצונית.
  3. החלף מכלול דרייבר יחידה חיצונית.

8

הגנת מתח DC לכרטיס

U3

במהלך פעולת קירור וייבוש, המדחס יפסיק והמאוורר הפנימי יפעל; במהלך פעולת חימום, היחידה תפסיק את פעולתה.

  1. בדוק תקינות מתח זינה ליחידה.

9

הגנת מדחס

EU

במהלך פעולה רגילה תדר המדחס נמוך ואינו עולה כפונקציה של דרישת תפוקה

  1. בדוק הימצאות כמות מספקת של משחת קירור בין צלעות הקירור לכרטיס פיקוד AP1 .
  2. במידה ותקין בדוק שצלעות הקירור ממוקמות נכון.
  3. החלף כרטיס פיקוד AP1 .

10

משאבת חום לא עובדת

U7

במצב חימום משאבת החום אינה עובדת והיחידה מפסיקה לחמם

  1. בדוק תקינות מתח זינה (אינו נמוך מ 175 וולט) .
  2. בדוק את תקינות משאבת החום.

11

תדר מדחס נמוך במצב של הגנת קפיאה ביחידה הפנימית

FH

במהלך פעולה רגילה בקירור תדר המדחס נמוך ואינו עולה כפונקציה של דרישת תפוקה

  1. בדוק תקינות פילטרים.
  2. בדוק תקינות פן יחידה פנימית
  3. בדוק חוסר גז במערכת.

12

תדר מדחס נמוך במצב של הגנת לחץ גבוה בחימום

H0

במהלך פעולה רגילה בחימום תדר המדחס נמוך ואינו עולה כפונקציה של דרישת תפוקה

  1. בדיקות תקינות מתח רשת.
  2. בדוק שמחליף חום יחידה פנימית אינו סתום למעבר אוויר.
  3. בדוק שהלחצים במערכת הקירור תקינים.
  4. בדוק תקינות מדחס