10. המזגן החדש: אחרי הרכישה

10. המזגן החדש: אחרי הרכישה

קצת על אחריות ושירות

זהו זה. המזגן החדש כבר מותקן לבטח במקומו ומנעים את זמן השהייה שלכם בבית. קצת פחות מתחשק לצאת החוצה כשכל כך נעים ונוח לכם בפנים, נכון?

 

קחו עוד רגע כדי לוודא שקראתם את האותיות הקטנות בכתב האחריות, ושיש לכם גב מקצועי בכל מקרה של תקלה לא צפויה.

 

 

מי אחראי, מה כוללת האחריות ולמה כדאי לשים לב?

 

אחריות בעולם המיזוג מתחלקת לשניים

  1. אחריות על המזגן– ניתנת על ידי המשווק או היצרן וכוללת הבטחה לתקינות חלקי המזגן השונים (מנוע, מאייד ועוד) ואיכות עבודתם.

אחריות כזו תינתן בדרך כלל לתקופות של בין שנה לשלוש שנים עבור יחידות מיזוג בודדות, ולתקופות ארוכות יותר עבור מערכות מיזוג מורכבות.

במסגרת האחריות תהיו זכאים להחלפה של חלקים פגומים ולתיקון של בעיות הקשורות למזגן עצמו.

  1. אחריות על ההתקנה–אחריות זו היא על איכות ההתקנה ועל תקלות שעלולות לנבוע ממנה, כגון בריחת גז, נזילת מים, רעידות של התושבת בזמן עבודת המזגן, רעשים לא סבירים של יחידת המעבה החיצונית ועוד.

 

 

 

נקודות שכדאי לתת עליהן את הדעת כשמדברים על אחריות

  • ביטוח תיקונים - ברוב המקרים תוצע לכם האפשרות להרחיב את האחריות או להאריך אותה לאחר סיום התקופה המוגדרת. לפני שאתם מאשרים, קראו היטב את תנאי האחריות ובדקו אילו סוגי תקלות היא מכסה ומהם חלקי המזגן הנכללים באחריות.
  • שימו לב – לא תהיו זכאים לאחריות אם ההתקנה לא בוצעה על ידי מתקין מורשה או אם גרמתם למזגן נזק על ידי שימוש לא סביר.